Vymáhanie pohľadávok sa bohužiaľ stáva súčasťou podnikania. Každý sa už asi stretol s tým, že svojmu obchodnému partnerovi dodal tovar alebo poskytol službu a vystavená faktúra po dátume splatnosti ostala neuhradená.
Čo však robiť, ak obchodný partner nereaguje na telefonickú ani emailovú urgenciu o uhradenie splatnej faktúry? V takom prípade je vhodné protistrane poslať predžalobnú výzvu, v ktorej dlžníka vyzvete na úhradu splatnej pohľadávky v stanovenej lehote.
V predžalobnej výzve by ste mali dlžníka upozorniť, že ak splatnú faktúru v dodatočnej lehote neuhradí, že si uplatníte svoj nárok na úhradu dlžnej sumy na súde a v takom prípade si budete nárokovať aj úroky z omeškania a náhradu trov konania. V tejto súvislosti je potrebné zdôrazniť, že predžalobná výzva musí byť vecná.
Cieľom predžalobnej výzvy je motivovať dlžníka na dobrovoľné uhradenie dlžnej sumy. Takouto motiváciou môže byť odpustenie úrokov z omeškania alebo prípadnej zmluvnej pokuty. Dlžníci sa často v praxi snažia naťahovať čas, a preto je vhodné aby predžalobná výzva bola poslaná od Vášho právneho zástupcu. V takom prípade dlžník zvyčajne pochopí, že to myslíte vážne a budete si svoju pohľadávku vymáhať.
Ak by dlžník napriek predžalobnej výzve dobrovoľne neuhradil dlžnú sumu, je potrebné, aby ste si svoju pohľadávku uplatnili súdnou cestou.
Nie ste si istý a nechcete mať starosti s prípravou predžalobnej výzvy? Nechajte to na nás. Cena za vypracovanie predžalobnej výzvy od 100 eur.