Poskytovanie údajov katastra nehnuteľností zabezpečuje Úrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky („Úrad“), okresný úrad (v mene Úradu) a poštový podnik (v mene Úradu).
Okresný úrad na základe žiadosti poskytuje:
• výpis alebo kópiu zo súboru geodetických informácií,
• výpis alebo kópiu zo súboru popisných informácií,
• kópiu z pozemkových kníh a zo železničnej knihy,
• identifikáciu parcely.
Poštový podnik (pošta) vykonávajúci činnosť osvedčujúcej osoby poskytuje (ak sú požadované údaje vedené v elektronickej podobe):
• výpis z listu vlastníctva,
• kópiu z listu vlastníctva,
• kópiu z katastrálnej mapy alebo kópiu z mapy určeného operátu.
Verejnými listinami sú: výpis z listu vlastníctva (alebo jeho kópia), kópia z katastrálnej mapy, kópia z mapy určeného operátu, výpis z pozemkovej knihy, výpis zo železničnej knihy a identifikácia parcely vyhotovená v listinnej podobe.